Online marketing

Online marketing

Online marketing voor webshops: drie krachtige wapens op een rij

Online marketing vraagt om de inzet van verschillende krachtige wapens. Een succesvolle webshop maakt slim gebruik van Google AdWords, is aanwezig op de verschillende vergelijkingssites en zorgt uiteraard voor een goede organische vindbaarheid.

Gebruik maken van Google AdWords

De online marketing van veel webshops bestaat uit bijvoorbeeld activiteiten op Google AdWords. Het is het advertentienetwerk van Google, zowel voor binnen de eigen zoekresultaten als binnen een breder netwerk van banners. Het is door middel van (tekst)advertenties mogelijk om bij de doelgroep onder de aandacht te komen, zodra zij zoeken naar termen die voor jouw webshop relevant zijn. Met name die relevantie is een belangrijk voordeel van AdWords, net als de mate van segmentatie die er mogelijk is. Je kunt de online marketing heel specifiek richten op de doelgroep die jij met de webshop probeert te bereiken.

online marketing

Aanwezig op vergelijkingssites

Zorg er bovendien voor dat je goed aanwezig bent op de verschillende vergelijkingssites. Het is een deel van online marketing die veel webshops vergeten, terwijl de doelgroep bijna altijd gebruik maakt van dergelijke websites om de diverse mogelijkheden op een rij te zetten. Het is relatief eenvoudig om je aan te melden op dergelijke websites, waarmee je ervoor zorgt dat je jouw aanbod onder de aandacht kunt brengen. Het is een van de wapens binnen online marketing, waarmee je ervoor zorgt dat je jouw assortiment kunt aanbieden. Aanwezigheid op de belangrijke vergelijkingssites binnen jouw branche is essentieel binnen de totale online marketing.

Enkele Nederlandse vergelijkingssites

  • Beslist.nl
  • Kieskeuring.nl
  • Kleding.nl
  • Tweakers.net

Organische vindbaarheid (SEO)

Ten derde kun je werken aan online marketing door ook de organische vindbaarheid (SEO) te verbeteren. Het gaat om de gratis zoekresultaten, direct onder de betaalde AdWords-resultaten. Des te hoger je organisch staat, des te minder gebruik je hoeft te maken van de betaalde posities. Dit is met name interessant wanneer de kosten per klik (CPC) op de betaalde posities toenemen. Je kunt er met de organische vindbaarheid van je webshop software dan voor zorgen dat je toch goed zichtbaar kunt zijn binnen de zoekresultaten. SEO is een belangrijk wapen voor webshops binnen de online marketing, ter aanvulling op de andere twee kansen voor webwinkels.

Beoordeling van Vergelijk zakelijk op Google+: 9.8 uit 10 (32 beoordelingen)
2018-01-02T20:02:08+00:00